Monday, February 16, 2009

mytelstarCLUB Bumper Upgrading



Helo Guys..
Ini blog aku tulis utk bagi kenal dgn new member telstar.
Tak banyak org pakai kete ni kan.
Haritu aku lepak serdang UPM kasi tgk kete bdk nama Arip upgrade bumper.
sambil tu aku dok tolong2 tgk lah.
pasal aku tolak kat die bumper.
tgk lah gambar2 ni kasi puas hati.

Tegap dan sajak lah...


wiper blkg ori

no plat bdk ni dah mantap dah ni..... SUPER THUNDER....




Korang mesti tertanya2 ni bumper kete ape kan?
aku pon tak taw kete apa.
Tapi setelah aku buat tinjauan rambang mata ni bumper sebiji kereta bernama Nissan Avenir W10.
korang tgk kat internet lah kalau ak tgk rupe kete tu.
tapi aku bubuh sebijik contoh. kete tu xde kat malaysia sgt.

budak tu ntah ape die tgk. enjin leaking je tu....huhuhu

kete arip ni tahun 1989.
model ade wiper blkg lah.
cun gak cat kete die kilat lagi.
bumper lame je macam haram jadah. tapi bila sumbat bumper asal kete aku terus mantap mcm dalam gmbr lah.

2 comments:

  1. salam bro..guna enjin apa?upload la interior..kusyen standard lg ke?aku guna keta sebijik mcm ni la..semua standard lg..

    ReplyDelete
  2. Tuan,

    Saya guna FORD TELSTAR Hatchback 2.0 1984 Model.
    Engine FE3N MADZA 626 2.0 Fuel Injection.
    Tapi tangki minyak guna tangki lama.
    Nak tukar ke tangki untuk engine baru saya.
    Boleh Ke?
    Juga mana nak cari spare parts untuk model ini?
    Boleh tolong.

    ReplyDelete